Κυριακή 12 Μαΐου 2013

Eric Burdon, Αθήνα Μάιος 2013, Συνέντευξη





Ο Eric Burdon, η ψυχή των θρυλικών Animals επιστρέφει στην Αθήνα για τρεις μοναδικές συναυλιακές βραδιές στο Half Note Jazz Club και μιλά στον «ΑΘΗΝΑ 9.84» και στον Αίαντα Αρτεμάκη. Η συνέντευξη μεταδόθηκε σήμερα στην εκπομπή «Στάση των Δύο».

Δημοσιογράφος: Ένας ζωντανός θρύλος με την ακμαιότητα ενός έφηβου. Από πού προέρχεται όλη αυτή η ενέργεια;

Ε. Burdon: «Δεν ξέρω, θα πρέπει να ρωτήσετε την μητέρα μου, δυστυχώς δεν είναι μαζί μας πλέον... Δεν ξέρω να σου πω, αλήθεια. Υπάρχει μια ενέργεια που προέρχεται από το κοινό. Νιώθεις και δέχεσαι μία συγκεκριμένη δύναμη από τον κόσμο. Νομίζω ότι από εκεί προέρχεται».

Δημοσιογράφος: Έχετε έρθει στην Ελλάδα αρκετές φορές. Είχατε την δυνατότητα να την γυρίσετε ως απλώς επισκέπτης και αν ναι, ποια ανάμνηση ξεχωρίζετε;

Ε. Burdon: «Η πρώτη μου επίσκεψη στην Ελλάδα ήταν στην Αμοργό. Είναι ένα πανέμορφο νησί, πολύ απομακρυσμένο και εκθαμβωτικό. Έχω πάει σε αρκετά νησιά, αλλά η Αμοργός είναι το αγαπημένο μου. Σου παίρνει αρκετές ώρες για να φτάσεις εκεί, αλλά δεν με πειράζει, γιατί μου αρέσει να βρίσκομαι στον ωκεανό».

Δημοσιογράφος: Επιστροφή στο Half Note Jazz Club για τρεις μαγικές νύχτες. Τι θα έχει την ευχαρίστηση να ακούσει το κοινό;

Ε. Burdon: «Το συζητούσαμε χθες βράδυ με τους μουσικούς. Θέλουμε να περάσουμε καλά. Θέλουμε να πειραματιστούμε λίγο, να ταξιδέψουμε στο παρελθόν. Πίσω στα μπλουζ με τα οποία μεγαλώσαμε. Αλλά έχω και ένα νέο άλμπουμ και θα παίξουμε κάποια τραγούδια και από εκεί. Ονομάζεται “Until your river runs dry” και πάει καλά, ειδικά στο ραδιόφωνο στις ΗΠΑ και αισθάνομαι πολύ ωραία για αυτό. Οπότε θα παίξουμε και τραγούδια από την περίοδο με τους Animals, αλλά και καινούργια. Και άλλα που μου αρέσει να τα κάνω, μόνο και μόνο γιατί περνάμε καλά με αυτά».

Δημοσιογράφος: Αν θυμάμαι καλά είχατε πει σε συνέντευξή σας παλιότερα στην εφημερίδα The Telegraph -διορθώστε με, αν κάνω λάθος-, ότι είστε μη πολιτικοποιημένος. Στον τελευταίο σας δίσκο, ωστόσο, οι μουσικές σας δημιουργίες έχουν πολιτικό, θρησκευτικό και περιβαλλοντικό χαρακτήρα. Γιατί τώρα;

Ε. Burdon: «Το ότι δεν είσαι πολιτικοποιημένος δεν σημαίνει ότι δεν γνωρίζεις τι συμβαίνει ή ότι δεν μπορείς να εκφράσεις τις απόψεις σου για την παγκόσμια πολιτική. Είμαι μη πολιτικοποιημένος σε ό,τι αναφορά κάθε χώρα ξεχωριστά. Ακόμα και για αυτήν που κατοικώ αυτήν την στιγμή, τις ΗΠΑ. Δεν μπορώ να νιώσω αρκετά άνετα με την πολιτική διαδικασία στις ΗΠΑ. Και πλέον έχω χάσει κάθε επαφή με την πολιτική διαδικασία στο Ηνωμένο Βασίλειο, γιατί λείπω πολύ καιρό από εκεί. Αλλά καταλαβαίνω τι συμβαίνει στον κόσμο και αυτό είναι που με ενδιαφέρει. Το τι συμβαίνει σε παγκόσμιο επίπεδο».

Δημοσιογράφος: Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες ρατσιστικές ομάδες και νεοναζί αυξάνονται συνεχώς. Συμβαίνει το ίδιο και στις ΗΠΑ; Και θα ήθελα να μου πείτε ποιες είναι οι σκέψεις σας για αυτές τις ιδεολογίες...

Ε. Burdon: «Αρχικά, δεν νομίζω ότι είναι ιδεολογίες. Νομίζω ότι βρίσκεται παντού. Οπουδήποτε υπάρχει κόσμος, που δεν υπάρχει ένα αληθινό ιδεολογικό “σπίτι”, για να είσαι μέρος του. Είναι πολύ εύκολο να γυρίσεις στον ρατσισμό και -τι να πω-, να μαγευτείς από την σκοτεινή πλευρά της πολιτικής. Αλλά όσο περιλαμβάνει βία, δεν είναι πολιτική και πιστεύω ότι είναι στην ουσία τραγωδία το ότι τέτοιες ιδέες πλανώνται στις καρδιές και στο μυαλό των ανθρώπων. Στην πραγματικότητα έχουν καρδιά; Έχουν μυαλό; Αυτή είναι η δική μου ερώτηση».

Δημοσιογράφος: Μετά από την περιπέτειά σας με τα ναρκωτικά, θα λέγατε ότι κερδίσατε πολύτιμη εμπειρία από αυτήν την περίοδο της ζωής σας;

Ε. Burdon: «Ναι, θα έλεγα ότι κέρδισα πολύτιμη εμπειρία. Ξέρω από τι να μείνω μακριά. Ξέρω ποιο είναι το σωστό μέτρο. Αυτό είναι το μυστικό. Αλλά πώς θα μπορούσα να μην ενδιαφέρομαι για τα ναρκωτικά, από την στιγμή που έπαιρνα φάρμακα από όταν ήμουν μωρό από γιατρούς; Είχα άσθμα από μικρός και αν κάποιος μου έδινε κάτι που θα με βοήθαγε να αναπνεύσω, τότε θα πίστευα σε έναν κόσμο ναρκωτικών και φαρμάκων. Και θα θέλω να εξερευνήσω περισσότερο και τι ακριβώς υπάρχει στον κόσμο. Ακόμα ψάχνουν την «μαγική σφαίρα» που θα θεραπεύσει τον καρκίνο και άλλες σοβαρές ασθένειες. Είναι απίστευτο. Ξοδεύουμε τόσα για πολεμικές διαμάχες και ακόμα δεν μπορούμε να βρούμε θεραπεία για ασθένειες όπως ο καρκίνος».

Δημοσιογράφος: Οπότε ποια θα ήταν η συμβουλή σας στους νέους;

Ε. Burdon: «Δεν θέλω να δώσω σε κανέναν συμβουλές. Δεν είμαι σε θέση να το κάνω. Η δική μου προσωπική εμπειρία ήταν ακριβώς αυτό. Η προσωπική μου εμπειρία. Έχω δει ζωές να καταστρέφονται. Είναι τραγικό. Οι άνθρωποι βάζουν τα πάντα στα ρουθούνια τους, αν κάτι τέτοιο πιστεύουν ότι θα τους φέρει ένα νέο ψυχικό περιβάλλον. Αλλά κάτι τέτοιο είναι επικίνδυνο. Σε όλα, το σωστό μέτρο είναι το σημαντικό. Και πώς να ξέρουν τα νεαρά άτομα ποιο είναι το σωστό μέτρο; Δεν ξέρουν και πεθαίνουν. Και αυτό είναι επίσης τραγωδία».

Δημοσιογράφος: Τα επόμενα βήματά σας ποια θα είναι; Να περιμένουμε ένα νέο βιβλίο, ένα νέο δίσκο ή ακόμα και μία ταινία;

Ε. Burdon: «Ήδη σκέφτομαι το νέο δίσκο και έχω σχεδόν τελειώσει το νέο μου βιβλίο. Όταν γυρίσω στην Καλιφόρνια θα το ολοκληρώσω. Οι εκδότες το περιμένουν».

Δημοσιογράφος: Πώς προέκυψε το όνομα του συγκροτήματος Animals; Δεν μπορώ να πιστέψω ότι ήταν επειδή συμπεριφερόσασταν σαν ζώα στην σκηνή...

Ε. Burdon: «Συμπεριφερόμασταν ως ζώα και επί της σκηνής και εκτός για αρκετό καιρό... Αλλά είχα έναν φίλο που το ψευδώνυμο του στην συμμορία που άνηκε ήταν Animal. Και πίστευα ότι ήταν ένας από τους πιο ενδιαφέροντες ανθρώπους που ήξερα. Σκέφτηκα να ονομάσουμε έτσι το γκρουπ προς τιμήν του. Αυτή ήταν η αρχή του ονόματος για τους Animals. Αλλά όταν μιλάμε για το όνομα Animals, δεν εννοούσαμε την συμπεριφορά των ζώων, αλλά για το γεγονός ότι τα ζώα σκοτώνουν μόνο από ανάγκη, ενώ οι άνθρωποι για ευχαρίστηση. Υπάρχει μεγάλη διαφορά. Αυτή ήταν η ιδεολογία που θέλαμε να φέρουμε στο κοινό».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου